Om gemakkelijk te berekenen welke dikte het beste past bij jouw toepassing, hebben wij de diktehulp ontwikkeld. Deze helpt je bij het vinden van de juiste plaatdikte voor jouw klus. Aan de diktehulp kunnen geen rechten worden ontleend.
In onze webshop vind je een ruim aanbod van vormen, cijfers en letters die je op maat kunt bestellen. Selecteer je vorm naar keuze op de productpagina en vul de juiste afmetingen in. Liever een eigen ontwerp? Door middel van een DXF-bestand kan je een eigen ontwerp uploaden op onze webshop. Check hier de tekenregels en uitleg over het maken van een DXF-bestand.
Bij ons kan je gemakkelijk en snel kunststof platen in iedere gewenste vorm en afmeting bestellen. Wij zagen of laseren deze voor je op maat en bezorgen ze zo snel mogelijk. Je kan je kunststof platen in standaard vormen bestellen, of in bijzondere eigen vormen met bijvoorbeeld uitgesneden stukken in de plaat. Je kan je eigen ontwerp uploaden in DXF formaat. In deze video’s leggen we je stap voor stap uit hoe je een DXF-bestand maakt. Hou bij het maken van jouw DXF-bestand rekening met de tekenregels.
Wij doen ons best om ervoor te zorgen dat alle platen altijd voorradig zijn. Als dit niet het geval is, vermelden we een verwachte leverdatum op de productpagina. Mocht het langer duren dan normaal dan kan je je e-mailadres achterlaten, dan houden we je via de mail op de hoogte zodra de platen weer voorradig zijn.
Onze voorraad wordt altijd actueel aangegeven op de shop. Normaliter zijn al onze producten op voorraad. Mocht een product toch zijn uitverkocht, laat dan je e-mailadres achter op de productpagina. Dan krijg je bericht zodra het product weer op voorraad is.
Bekijk onze video tutorials om te zien hoe je zelf een DXF-bestand maakt met Onshape. Lukt het je niet om zelf een DXF-bestand te maken, dan raden we je aan om een professional in te schakelen om je hierbij te helpen.
Het is mogelijk dat de tekenregels niet gehandhaafd zijn bij het maken van je DXF-bestand. Check je bestand dus goed met onze tekenregels voordat je je DXF-bestand gaat uploaden.
Via onze lijmcalculator kan je gemakkelijk een geschikte lijmsoort vinden voor jouw platen. Daarnaast worden er in je winkelmandje suggesties gedaan voor geschikte toebehoren.
Voorheen rekende wij een kleine toeslag voor het frezen van bepaalde materialen. Deze toeslag is nu opgeheven, waardoor je geen toeslag meer hoeft te betalen wanneer je een vorm besteld.
Je bestelt jouw samples gemakkelijk via onze productpagina’s. Op de productpagina van jouw plaat naar keuze klik je gemakkelijk op “Bestel een sample” of scroll naar beneden naar het kopje “Bestel je sample”. In dit blokje klik je op “In winkelwagen”. Nu zit je eerste sample in de winkelwagen.
Onze samples kan je bestellen voor € 5,- (excl. btw) met gratis verzending. Hiervoor kan je vier samples naar keuze uitkiezen. Het is ook mogelijk om meer samples te bestellen voor € 1,25 per extra sample. Wanneer je minder dan 4 samples bestelt blijft de prijs € 5,- (excl. btw). Met je sample order ontvang je een kortingscode t.w.v. €5,- (excl. btw) voor je eerstvolgende bestelling. Deze kortingscode verloopt niet, en je kan hem dus ook op een later moment bij een latere bestelling gebruiken. Onze samples zijn 5 bij 5 cm.
Wanneer je bestelling geplaatst is en je hebt betaald, is het niet meer mogelijk om achteraf een kortingscode in te wisselen. De sample codes hebben geen vervaldatum. Je kan de code dus bij je volgende bestelling alsnog inwisselen.
Kunststofplatenshop.nl hanteert een minimale stukprijs van €3,00 exclusief btw en verzendkosten. Voor vormen is de minimale stukprijs €5,00 exclusief btw en verzendkosten.
De standaard minimum plaatgrootte die wij hanteren is 10 x 10 cm. Alleen vormen, teksten en een geüpload DXF-bestand van plexiglas met een maximale plaatdikte van 15 mm wijken van deze regel af. Hierbij geldt een minimale afmeting van 5 x 5 cm.
De minimum afmeting die wij hanteren is 10 x 10 cm. Een uitzondering hierop zijn onze platen die gelaserd worden. Hierbij geldt een minimale afmeting van 5 x 5 cm. De randafwerking is te kiezen op iedere productpagina.
Kunststofplatenshop.nl hanteert een minimaal orderbedrag van € 10,00 exclusief BTW, verzend- en handelingskosten. Dit houd in dat als je een plaatje bestelt van €3,50 er een toeslag van €6,50 bovenop komt, zodat het totaalbedrag op €10,00 komt. Dit doen wij omdat de handelingskosten hoog zijn. Er zijn dus veel kosten bij het versturen van onze pakketten.
Dat kan zeker! Het handigste is om een mail te sturen naar de klantenservice met de plaat soort, kleur, dikte, afmetingen en aantallen. Heb je nog een vraag over het juiste materiaal? Hiermee kan je ook bij de klantenservice terecht.
DXF-bestanden kan je heel gemakkelijk zelf uploaden en je platen bestellen zonder offertes.
Je offertevoorstel is een maand geldig, daarna komt deze automatisch te vervallen.
Je ontvangt je offertevoorstel via de mail. Je kan deze accepteren door in de mail op de knop “accepteren” te klikken. Je wordt dan automatisch doorgestuurd naar de afrekenpagina.
Je ontvangt van ons je offerte in de mail. Deze kan je accepteren waarna je naar de afrekenpagina gaat. Hier vul je je gegevens in en kan je betalen door te kiezen voor de gewenste betaalmethode.
Als je een grote order wilt plaatsen kan je bij ons vrijblijvend een offerte opvragen.
Via “Mijn account” kan je je vorige bestellingen gemakkelijk terugvinden en opnieuw bestellen.
Onze webshop is ontwikkeld volgens de laatste technieken. Dit kan er voor zorgen dat verouderde versies van internet browsers (zoals Internet Explorer, Firefox, Crome, Safari) niet alle functionaliteiten ondersteunen. Mocht je dus problemen ondervinden bij het bestellen dan adviseren wij je om de laatste versie van Chrome internet browser te installeren. Klik hier om deze browser te installeren. Lukt het bestellen nog steeds niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Wij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 09.00 en 18.00 uur op info@kunststofplatenshop.nl en +31 (0)85 7325800.
Je kan je gewenste maat op de mm doorgeven en bestellen. We hebben verschillende methodes om de platen op de gewenste maat te produceren. Het kan alleen voorkomen dat de maten 1mm afwijken van je opgegeven maat i.v.m. zaagtolerantie.
Je kan bij Kunststofplatenshop.nl veilig betalen met de volgende betaalmethodes:
Onze zakelijke klanten kunnen achteraf betalen met de betaalmethode van Billie. Voor particuliere klanten is achteraf betalen nóg niet mogelijk.
Wanneer je voor de betaalmethode “Bankoverschrijving” kiest, krijg je het IBAN- en referentienummer van onze betalingsprovider Mollie Payments te zien. Je kan op deze manier het te betalen bedrag overmaken met het juiste IBAN- en referentienummer. Het is niet mogelijk om de betaling direct naar Kunststofplatenshop over te maken of naar het IBAN-nummer van Mollie Payments zonder referentienummer. Selecteer dus bij het afrekenen de betaalmethode “Bankoverschrijving” en volg de stappen die worden getoond.
Het betaalkenmerk is belangrijk voor de herkenning van je bankoverschrijving. Als je betaling niet kan worden herkend omdat je geen of een onjuist betaalkenmerk hebt ingevoerd wordt je betaling binnen 2 tot 3 dagen geretourneerd.
Zodra je je bestelling hebt ontvangen sturen we de factuur via de e-mail toe, de factuur voldoet aan de wettelijke eisen. Je kan daarnaast in je account al je facturen terugvinden.
Ja, het is mogelijk om je eigen referentie / PO-nummer aan de factuur toe te voegen. Dit doe je bij het invulveld “Referentie / PO-nummer” op de afrekenpagina.
Mollie Payments is onze betalingsprovider. Mollie Payments handelt de betalingstransacties voor ons af, zodat wij de bestelde goederen na betaling nog sneller kunnen leveren. LET OP HET VOLGENDE: Als je via de betaalmethode “Bankoverboeking” de betaling wilt voldoen, vermeld dan altijd het referentienummer van de bestelling bij de betaling. Anders weet Mollie Payments niet voor welke bestelling je een betaling doet.
Nadat je je winkelwagentje hebt gevuld met jouw producten naar keuze, klik je op “Doorgaan naar afrekenen”. Als je al klant bent, hoef je geen gegevens voor de factuur in te voeren omdat deze automatisch worden ingevuld. Als je nog geen klant bent, vul je de gegevens (in ieder geval die met het rode sterretje) in. Nu kies je de betaalmethode “Bankoverboeking”. Vink hierna de onderstaande vakjes aan wanneer je hiermee akkoord bent. Beide vakjes dienen aangekruist te zijn om verder te gaan met bestellen. Klik hierna op de button “Betalen”. Nu ga je naar de pagina waar je het rekeningnummer treft voor het bestellen. Ook vind je hier een betaalkenmerk. Deze is zéér belangrijk. Zonder dit kenmerk kan onze betaalprovider Mollie Payments jouw bestelling namelijk niet aan je betaling linken en weten we niet waarvoor je hebt betaald. Neem dit betaalkenmerk dan ook exact over, met streepjes en al, en voer deze in als betaalkenmerk van de overboeking of plaats het simpelweg in de omschrijving.
Zodra je betaling bij ons is verwerkt, ontvang je een betaalbevestiging via de mail. Daarnaast staat na betaling de betaalbevestiging onderaan de factuur.
Natuurlijk, dit is mogelijk. Je kan controleren of wij de betaling hebben ontvangen via onze betalingsprovider, Mollie Payments. Klik op de volgende link: https://www.mollie.com/nl/consumers. Natuurlijk ontvang je ook een e-mail als wij de betaling in goede orde hebben ontvangen.
Als de termijn voor betaling per bankoverschrijving is verstreken, wordt de bestelling automatisch geannuleerd. Je moet hierna een nieuwe bestelling bij ons plaatsen.
Wat vervelend dat je betaling is mislukt of geweigerd. Om je bestelling alsnog te voltooien raden we je aan om het nog een keer te proberen, of een andere betaalmethode te gebruiken. Kom je er alsnog niet uit? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
Op de productpagina kan je de verwachte levertijd per product zien. Op het moment dat je pakket is ingepakt ontvang je van ons een e-mail met een Track & Trace-link. Zo kan je je zending volgen en zien wanneer deze geleverd wordt.
Zodra de bezorging is ingepland, ontvang je aanvullende Track & Trace-informatie van de bezorger zodat je je pakket kan volgen. Houd er rekening mee dat het tot 24 uur kan duren voordat je Track & Trace-link actief is.
Wij berekenen verzendkosten op basis van gewicht en omvang van het pakket in je winkelmand. Lees alles over de tarieven en de berekening ervan op de pagina verzendkosten.
Dit is geen probleem zolang de bestelling nog niet is verzonden. Neem contact op met onze klantenservice voor het wijzigen van het adres.
Nee, dat is niet mogelijk. Wij hebben in Dronten onze kantoorlocatie en geen warehouse, hier kunnen dus ook geen producten worden afgehaald.
Nadat de chauffeur de order niet thuis heeft kunnen afleveren is de zending naar een Parcel Shop/Pick Up Point gestuurd. In de Track & Trace kan je terugvinden welke Parcel Shop/Pick Up Point dat is. Een zending moet hier binnen 7 dagen opgehaald worden, anders wordt deze geretourneerd.
Dat kan helaas niet. Er moet een adres ingevoerd worden en je kan niet aangeven dat je je pakket bij een Parcel Shop wilt ophalen. Als je niet opendoet kan je pakje uiteindelijk alsnog bij een Parcel Shop worden afgeleverd, maar het kan ook zijn dat je pakketje nog een keer aan de deur komt en daarna wordt teruggestuurd. Houd dus goed je Track & Trace-link in de gaten om te weten wanneer je pakket aankomt.
Het is helaas niet mogelijk om zelf een levertijd te kiezen, wel ontvang je van ons een Track & Trace-link waarmee je kan zien wanneer je order geleverd wordt.
De vervoerder wordt altijd vermeld in de verzendmail. Het komt soms voor dat de vervoerder al bekend is wanneer je bestelling nog in je winkelwagentje zit.
Het is helaas niet mogelijk om orders via Express service te versturen. Maar we doen altijd ons best om orders z.s.m. te produceren en te leveren.
Wij leveren niet aan overzeese eilanden en gebieden. Wanneer een bestelling geleverd moet worden op een overzeese eiland, kunnen wij de bestelling niet leveren. Na productie is annulering niet meer mogelijk. De gemaakte kosten worden niet vergoed.
Het is alleen mogelijk om zelf een order te annuleren wanneer je al een account hebt, en als de bestelling nog niet op maat gezaagd is. Wil je een (deel van een) bestelling annuleren, klik dan bij “Mijn account” op “Bestellingen”, en plaats een annulering als dit nog mogelijk is.
Aangezien we maatwerk leveren, kunnen we bestellingen achteraf niet meer aanpassen. Wanneer je een bestelling plaatst, wordt deze namelijk automatisch doorgestuurd naar onze zagerij. Daar worden de platen vrijwel direct op maat gezaagd en klaargezet voor verzending. Voor het missende item zal een nieuwe bestelling geplaatst moeten worden.
Wanneer je je bestelling hebt geplaatst is deze achteraf niet meer te wijzigen. Zodra je bestelling is geplaatst wordt deze namelijk automatisch doorgestuurd naar onze zagerij. Daar wordt je bestelling vrijwel direct op maat gezaagd en klaargezet voor verzending.
Houd er rekening mee dat je alleen de producten die niet op maat gemaakt zijn – dus toebehoren – kunt retourneren binnen de bedenktijd van 14 dagen. Als je een product wilt retourneren, neem dan contact met ons op. Na ontvangst en controle zullen wij je een creditfactuur sturen en het bedrag retourneren exclusief verzendkosten. Bij op maat gemaakte producten en samples is dit helaas niet mogelijk. Onze toebehoren zijn dus wel te retourneren.
Als je een product wilt retourneren neem dan contact met ons op. Na ontvangst en controle zullen wij je een creditfactuur sturen en het bedrag retourneren exclusief verzendkosten. Bij op maat gemaakte producten is dit helaas niet mogelijk.
Nadat wij je retour in goede orde hebben ontvangen, vergoeden wij de kosten van het geretourneerde artikel. Het verwerken van een retour duurt doorgaans 14 dagen.
Het is belangrijk dat je aangeeft welke items retour komen en dat deze onbeschadigd en in goede staat worden teruggestuurd onder vermelding van het ordernummer. Neem hiervoor contact op met de klantenservice. Alleen toebehoren kunnen geretourneerd worden.
Als je plaat beschadigd bezorgd is gaan we dit natuurlijk voor je oplossen. Gooi de verpakking niet weg, maar bekijk de instructies voor schade aanmelden op: kunststofplatenshop.nl/schade.
Soms wordt een bestelling in meerdere pakketten geleverd. In dat geval heb je van ieder pakket een Track & Trace-link ontvangen waarmee je de zendingen kan volgen. Mocht er toch nog iets ontbreken, neem dan contact op met de klantenservice.
Wij doen ons best om ervoor te zorgen dat alle platen altijd ruim voldoende op voorraad zijn. De voorraad wordt op de productpagina’s aangegeven. Mocht het toch voorkomen dat de voorraad om wat voor reden dan ook niet toereikend is, dan bieden wij allereerst onze excuses aan voor het ongemak, en houden we je op de hoogte via e-mail.
We vinden het erg belangrijk dat onze bestellingen correct en onbeschadigd geleverd worden. Door middel van foto’s hopen we de oorzaak van de beschadigingen te kunnen achterhalen. Zo kunnen wij onze leveringen blijven optimaliseren.
Het kan zijn dat de order bij een Parcel Shop geleverd was. Als de zending niet binnen 7 dagen opgehaald wordt, wordt deze teruggestuurd. Het kan ook zijn dat de adresgegevens niet kloppen. Neem contact op met de klantenservice zodat we samen kunnen kijken waarom de zending retour gestuurd is en we de zending z.s.m. opnieuw kunnen versturen.
Onze artikelen hebben standaard een garantie van zes maanden. Voor meer informatie verwijzen we je naar de Algemene Voorwaarden en de productomschrijving.
Via “Mijn account” maak je snel en gemakkelijk een account aan.
Bovenaan onze website vind je naast de zoekbalk het blokje “Mijn account”, hier kan je inloggen. Na het inloggen verschijnt de knop “Mijn account”, wanneer je hierop klikt word je meteen naar de accountomgeving gestuurd. Of klik hier om direct naar de accountomgeving te gaan.
Klik bij het inloggen op “Wachtwoord vergeten” onder de button “Inloggen” om je wachtwoord te veranderen.
Onderaan de mail kan je klikken op ‘uitschrijven’. Als je hierop klikt wordt je afgemeld voor de nieuwsbrief. Aanmelden kan alleen wanneer je een bestelling plaatst.
Dat kan. Neem hiervoor contact op met de klantenservice en geef hierbij je e-mailadres en ordernummer(s) door. Zij kunnen je hiermee verder helpen.
Wij hebben kortingsacties waarbij we korting geven op bepaalde platen. Je wordt hiervan op de hoogte gehouden via onze nieuwsbrief.
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via tel: +31 (0)85 7325800. Heb je vragen? Stuur deze dan per mail naar de klantenservice: info@kunststofplatenshop.nl. Zij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Lees hier onze voorwaarden.